Jeszcze jedno czy ten grill pasuje w ori wneke, wymieniasz tylko zeberka czy musiales malowac ramke?
[O1] [ROZWIĄZANY}błąd 18070=wentylator druga prędkość
Zwiń
X
-
[O1] [ROZWIĄZANY}błąd 18070=wentylator druga prędkość
witam
jestem po montażu klimy w piotrkowie
klima działa. natomiast jest inny problem
mianowicie mam na stałe błąd 18070 wskazujący na wentylator chłodnicy ze wskazaniem na zwarcie (short to ground). błąd powraca co chwilę.
natomiast oba wentylatory działają - zarówno po załączeniu klimatyzacji jak i po przekroczeniu pewnej temperatury - problem jednak jest taki, że układ trzyma temperaturę pomiędzy 70 a 80*C (wg. VCDS) - na zegarach wskazówka pokazuje 80-90*C. czyli jakby trochę za nisko dla prawidłowego działania oraz odbija się to na spalaniu
oczywiście skontaktowałem się z zakładem, niestety źródło problemu jest im też nieznane..
wycieczka w przeciągu najbliższych tygodni do piotrkowa odpada, na razie zagotowanie płynu mi nie grozi, natomiast macie jakieś pomysły gdzie szukać problemu? czytałem dwa istniejące tematy na forum o ww. błędzie, ale nie chciałbym wymieniać wszystkiego "na pałę". wiem, że w gronie kandydatów są: wiązka przewodów, sam wentylator, termostat
mam przy okazji pytanie- jakby można "analogowo" sprawdzić temperaturę płynu? jakiś tani termometr itp. zakładam również wersję, że czujnik temperatury płynu może powoli się psuć
-
-
czernobyl, mam takie tłumaczenie
18070 P1662 4696 Wentylator chłodzenia silnika, szybkość I - zwarcie do masy > przewody, silnik wentylatora.
wcześnie miałeś 2 wenty czy jeden
teraz masz 2 rozumiem
podejrzewam, że przy zakładaniu 2 wentylator jest nie zależny bo tylko do klimy podłączony, natomiast w ten pierwszy, tzn oryginalny musieli się podpiąć, żeby też się załączał. Trzeba by znaleźć ten kabelek, w który się wpięli spróbować go odłączyć i zobaczyć w tedy czy jest błąd jeśli nie to trzeba wstawić diodę
najszybciej to możesz zobaczyć pod lewą podłużnicą (patrząc od przodu po prawej stronie) pod spodem masz moduł odpowiadający za wentylator sprawdź, czy tam nie było nic grzebane??
a może to tylko zbieg okoliczności ??
Zamieszczone przez czernobyljakby można "analogowo" sprawdzić temperaturę płynu?
Komentarz
-
-
dobra, sprawdziłem VCDSem - kanał 17 jest u mnie nieaktywny. jednak "przebiegłem" kanały do ok. 100 i wszędzie, gdzie pojawiała się temp. poza oczywiście temp. dolotu - była identyczna.
ducker24, po kolei:
wcześniej miałem 1 wentyl, teraz mam 2
co do podpięcia - tak jak pisałem, dziś dzwoniłem do warsztatu, gość tłumaczył mi, że akurat udało im się trafić w dedykowaną wiązkę do tego silnika i żadnej rzeźby tam nie ma. patrzyłem tam, gdzie napisałeś - wygląda to na oryginalne połączenia - są dwie niezależne wtyczki dla każdego z wentylatorów podłączone do jakiegoś modułu - zaraz zejdę i pokombinuję z odpięciem lub przynajmniej zrobieniem zdjęcia, aby ktoś kumaty mógł ocenić
co do sposobu podpięcia - nie wiem, czy to przypadek, czy tak się wpięli, ale po załączeniu klimy natychmiast zaczęły mi się kręcić oba wentylatory - przy temp. płynu w okolicach 70-75*C
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czernobylprzy temp. płynu w okolicach 70-75*C
musisz szukać po wiązce gdzie są świeże podejrzewam, że musieli się wpiąć gdzieś kolo wenta tego oryginalnego posprawdzaj wizualnie czy nie widać gdzieś nowej izolacji
[ Dodano: Wto 05 Cze, 12 17:44 ]
Zamieszczone przez czernobylpodłączone do jakiegoś modułu
spróbuj odłączyć oryginalny wentek i sprawdź błędy może to on
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ducker24musisz szukać po wiązce gdzie są świeże podejrzewam, że musieli się wpiąć gdzieś kolo wenta tego oryginalnego posprawdzaj wizualnie czy nie widać gdzieś nowej izolacji
Zamieszczone przez ducker24spróbuj odłączyć oryginalny wentek i sprawdź błędy może to on
jutro chyba spróbuję po kolei odłączyć (o ile dam radę) termostat, czujnik temp i ten czujnik przy chłodnicy i zobaczyć, co się pokazuje na VCDSie. na razie jestem zadowolony z faktu, że w ogóle da się jeździć i nie muszę wstawać godzinę wcześniej do pracy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czernobylnie muszę wstawać godzinę wcześniej do pracy
z tego co opisujesz wnioskuję że wstawili Ci jakieś oryginalne części cool
Zamieszczone przez czernobylsą dwie wtyczki
one ciężko wchodzą tam na jednym boku jest taki języczek do podważenia
Zamieszczone przez czernobyldo przekaźnika przykręconego jakby od dołu blachy, na której stoi akumulator
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ducker24a czym to było spowodowane
Zamieszczone przez ducker24one ciężko wchodzą tam na jednym boku jest taki języczek do podważeniaZamieszczone przez ducker24
to jest właśnie cały sterownik wentylatorów prosta budowa zobacz czy tam nie ma żadnego nowego kabelka
z tego co opisujesz wnioskuję że wstawili Ci jakieś oryginalne części cool
punkt dla Ciebie za dużo przydatnych informacji. dzięki!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czernobyldobra, sprawdziłem VCDSem - kanał 17 jest u mnie nieaktywny. jednak "przebiegłem" kanały do ok. 100 i wszędzie, gdzie pojawiała się temp. poza oczywiście temp. dolotu - była identyczna.
Mam nadzieje że teraz będziesz wiedział o co mi chodziło.Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrokoAdres 17 to nie blok 17 w sterowniku silnika tylko adres sterownika wskaźników (17-instruments) i tam sprawdź wskazanie temp w blokach i porównaj ze wskazaniami z bloków sterownika silnika. Powinny się pokrywać.
no i musze się jeszcze nauczyć odłączać volkswagenowskie wtyczki, wrr :evil: jak to się robi? co docisnąć, gdzie przycisnąć, aby odłączyć wtyczkę? na siłe nie idzie jakiś tutorial jak dla szympansa? serio, mam problem z samym fizycznym odłączeniem jakiejkolwiek wtyczki w komorze silnika
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czernobylnauczyć odłączać volkswagenowskie wtyczki
A tak na serio to dociskasz wtyczke tak jakbyś ją zapinał (mocno ale żeby nie ułamać) i wtedy naciskasz ten dzyndzelek we wtyczce i pociągasz.
Czasami jest naprawdę ciężko odpiąć i można pomóc sobie śrubokrętem ale można połamać wtyczkę. Śrubokręt (mały płaski) trzeba wsadzić w ten dzyndzelek tak żeby go wcisnął i część odstającą (tą w którą wchodzi ten dzyndzel) drugiej części wtyczki odchylił. No i pociągnąć wtyczkę.Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
ok. poodpinałem wtyczki: termostat, czujnik temp w silniku (G62), czujnik temp w chłodnicy (G83), po kolei oba wentylatory na chłodnicy - błąd 18070 cały czas jest, oczywiście zależnie od odpiętej części pojawiają się dodatkowe błędy adekwatne do tego, co właśnie nie jest podłączone.
jedyne, co było w miarę ciekawe, to zachowanie całości po odpięciu termostatu. temperatura rosła normalnie do ponad 90*C, wentyle zaczęły się kręcić dopiero przy 87*C. po wpięciu termostatu z powrotem temp. płynu natychmiast spadła do ~78*C i tak się trzymało, z włączoną klimą i bez = termostat? nie chcę na pałę wydawać $$; tym bardziej, że błąd zwarcia cały czas jest
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ducker24masz już odpowiedź albo kable gdzieś jednak robią zwarcie a jak nie to sam termostat tylko gdzie Ty go dokładnie masz??
po odpięciu termostatu też pokazywał się błąd zwarcia w obwodzie wentylatora - tylko temperatura rosła we właściwy sposób, a błąd termostatu wskoczył, gdy temperatura była w okolicach 70*C
w ogóle jak to jest w BFQ - coś czytałem, że to grzałka termostatu, która nim steruje (jakby co: w BFQ jest wynalazek o nazwie elektroniczny termostat...)
Zamieszczone przez ducker24napięcie jest na kablach?
teraz pytanie, czy jest jeszcze jakiś obwód elektroniczny spięty z termostatem w tym aucie, czy tylko ta jedna wtyczka? czy to możliwe, że wadliwy termostat powoduje błąd 18070, a reszta to tego konsekwencja? niestety, gógl nie jest zbyt wylewny w temacie błędu 18070, są dwa czy trzy temacie na elektrodzie, u jednego pomogła wymiana termostatu, u kogoś innego nie pomaga nic - po wymianie wszystkiego po kolei
Komentarz
-
-
Kolego powiem tak. Miałem podobny problem może pomoże. Mnie oprócz tego że wyskakiwał taki błąd jak u Ciebie po przekręceniu kluczyka załączały się wentylatory i tak chodziły po wyciągnięciu kluczyka przez około 10 min. Okazało się że wchodziły w stan awaryjny a to dlatego że przepalony był jeden z bezpieczników. Sprawdź bezpieczniki bo czasami jest tak że niby jeden jest do czegoś ale jego wyjęcie powoduje zakłócenie pracy czegoś innego.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kolkopo przekręceniu kluczyka załączały się wentylatory i tak chodziły po wyciągnięciu kluczyka przez około 10 min. Okazało się że wchodziły w stan awaryjny a to dlatego że przepalony był jeden z bezpieczników
z rzeczy, które mogę zrobić sam, pozostało mi już tylko dostanie się do modułu J293 i sprawdzenie pin po pinie, czy aby są wszystkie napięcia na wejściu i wyjściu, ew. odłączając po jednej nóżce. niestety - wymaga to wyjęcia aku i jego plastikowej podstawy=chwilka roboty+potem ze 2h z kabelkologią i laptopem.
potem to już chyba tylko jakiś elektryk - magik :roll:
[ Dodano: Czw 05 Lip, 12 10:20 ]
-------ROZWIĄZANIE-------
przy montażu klimatyzacji należy zmienić sterownik wentylatorów na taki, który obsługuje również klimatyzację
czyli: wersja bez klimy to 1J0 919 506 M
natomiast z klimatyzacją lecą wersje z innymi literkami - identyczny pinout mają wersję P,Q,L,N,K i G
problem w tym, że literka nie jest dowolna, a zależy od silnika
panowie chyba o tym nie wiedzieli i wsadzili mi wersję K - pasuje do większości benzyniaków - klonów golfa 4, ale akurat nie do AVU/BFQ
do BFQ idzie tylko i wyłącznie 1J0 919 506 L - teraz wszystko działa jak należy. zero błędów, temperatura "wskakuje" natychmiast, klima chłodzi.
dzięki wszystkim
Komentarz
-
Komentarz